Queens of Dairy

Met het team van StreekSelecties heb ik me verwonderd over het feit dat in de koffiewereld aan werkelijk alles aandacht wordt besteed – van herkomst van de bonen tot de maalgraad tot waterzuivering – behalve aan de melk.

Uit verkennend onderzoek leerde ik dat melk van Jersey koeien vanwege het hoge vet en eiwitgehalte heel geschikt is om cappuccino mee te maken.

Holy cow, de ene koe is de andere niet en er is dus onderscheid in melk! Daarmee was de basis gelegd voor het nieuwe boutique zuivelmerk Queens of Dairy. Een zuivellijn gebaseerd op de unieke kwaliteiten van melk van verschillende koeienrassen, transparante herkomst en smaak.

Het eerste product introduceerden we op het Amsterdam Coffee Festival in Amsterdam: Queen Jersey, een verse barista melk voor in latte en cappuccino.

www.queensofdairy.com

Periode: november 2016 – juni 2017
Skills: marktonderzoek, positionering, conceptontwikkeling, productontwikkeling, marketingstrategie, branding, communicatie